Kolakokning

Har varit full rulle hela dagen, jag gillar det. Eller i alla fall när full rulle inte innebär att jag har ägnat fler atimmar till skolarbete. Jag gör ju inte så mycket på min fritid därför är det kul med en dag när man har lite fullt upp som omväxlingsskull.
För alltid när någon frågar vad jag gör på fritiden blir jag helt ställd och börjar fundera, vad gör jag egentligen med min tid? När jag kommer hem från skolan brukar jag äta mellis, sen sitta vid datan och kanske kolla andras bloggar, bloggar själv, kanske kollar på något tv-program på datan, pluggar, äter middag, tränar ibland, kollar lite på tv/något på datan, sover... Typ det! Har lixom inga verkliga intressen. Förut brukade jag träffa kompisar, läsa, fota eller rita på min fritid. Men det är inga saker jag gör nu längre, har t ex inte fotat, ritat eller träffat kompisar någonting i princip det senaste halvåret/året. Numera när någon frågar brukar jag säga att jag tycker om att träffa kompisar, men träffa kompisar har jag som sagt inte gjort på evigheters evighet.

Men nu till vad jag har gjort under dagen idag, i förmiddags tog jag och syrran bilen och susade iväg till Kappahl för att köpa en pyamas till mamma i julklapp. Sedan svängde vi förbi en gottisaffär på vägen hem, jag handlade dock inget för jag har så jäkla mycket godis hemma. Är väldigt bra på att köpa godis men är mindre bra på att äta upp det om man säger så... Verkade förresten som det var halt ute på vägarna eftersom jag såg flera bilar som sladdade rejält och två bilar som precis hade kört i diket. Men jag körde försiktigt så jag slapp hamna i diket, tur.

Men nu hela eftermiddagen har jag varit upptagen med att göra julgodis! Det tycker jag faktiskt är kul, att baka. Men att äta upp sakerna efteråt är lite mer ångestladdat än själva bakningen:S Gjorde pepparkakskola och, vet inte riktigt vad de heter men man penslade små formar med smält choklad och fyllde de med en kolasmet som man kokade:) Jag tror att de blev goda (har inte provsmakat ännu), dock blir de nog väääldigt söta. Pepparkakskolorna blev i alla fall väldigt goda! Nu ska jag paketera chokladgrejorna så ha det bra så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0