Sandpapper i halsen

Min hals känns som sandpapper. Ni vet sånt där rött som man hade på träslöjden, inte som den svarta man kunde använda som finslipning utan den grövsta typ. Haha vad snackar jag om? Olika typer av sandpapper? Tönt jag är:) Men så känns min hals just nu i alla fall och har känts så hela natten och hela dagen:( Hoppas att den blir bättre tills imorn. Har lite svårt för att andas och prata på grund av halsen, jobbigt värre.

Idag är det lucia ju kom jag på förut! Kommer ihåg att jag va sjuk på lucia för kanske 4 år sen eller så och jag var så besviken för man fick ju gröt i skolan på lucia och jag älskade verkligen gröt förut, hehe. Ska käka lite lussebulle och dricka te senare ikväll, eftersom det är faktiskt lucia.

Men usch vad onyttig jag har varit idag:( Och i helgen med!! Idag har jag t ex ätit några kakor plus lite glass. Jag har satt till en stor sked honung till alla koppar te jag har druckit (3 st hitills). Jag drack en kopp choklad med lite grädde i imorse. Nä usch, jag vill inte vara så här onyttig. Men man måste nog tillåta sig att äta lite gott när man är sjuk, på något sätt tror jag att man mår bättre av det och blir friskare fortare av det! Vi får hoppas på det i alla fall.


Kommentarer
Postat av: C

Hej, måste först säga att du har en grymt bra blogg :) Sen till sak hade för ett tag sen en kompis som gjorde ett skolarbete och just honung, och jag fick höra att man inte ska ha de i te när man vill ha den för hjälp mot ond hals för de/dom ämnena i honungen förstörs med de varma vattnet, så om man vill ha den inverkan så de hjälper en ond hals kan man istället äta en sked rakt upp och ner eller i en fruktsallas :)

2010-12-13 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0