Svar på kommentar plus julpyntning


Zeaphina:
Kunde inte kommentera i din blogg (?) så kommenterar här istället. Hoppas att du ser det.
Tack för kommentaren, skönt att någon förstår hur jag menar:) O tack för tipsen, ska verkligen försöka tänka på dem!

Nu till vad jag har gjort under dagen! Har städat en del plus julpyntat. Klätt granen och så där. Har blivit en hel del spring i trappor fram och tillbaka så känner mig ganska trött just nu. Men om jag orkar ska jag träna en halvtimme på crosstrainern ikväll.

Är lite nervös inför imorgon. Först är jag nervös över att jag inte kommer kunna slappna av och äta så mycket godis och onyttigheter som jag vill men jag är också rädd att jag faktiskt ska äta så mycket godsaker jag vill och därmed få ångest. Eftersom båda mina rädslor går ihop lär jag uppleva en av dem, antingen att jag har ätit för mycket eller för lite. För ja, jag kan få ångest av att äta för lite. Blir rädd att jag ska trilla tillbaka i ätstörningen igen eftersom det börjar med att man medvetet eller omedvetet drar ner på matintaget och bryr sig mer om siffrorna på vågen (iaf för mig). Det är en av mina största rädslor just nu, att falla tillbaka i ätstörningen för gör jag det känns det som jag aldrig kommer lyckas ta mig ur den. Andra rädslor som jag har är att någon familjemedlem ska dö, att min student kommer bli helt misslyckad, att jag inte får något bra jobb i framtiden, att jag kommer bli utan kompisar, att jag får någon hemsk sjukdom osv osv... Har börjat få för mig att jag har symtomen för allvarliga sjukdomar så jag kollar upp vad symtomen är och först när jag ser att jag inte alls har några symtomen för just den sjukdomen kan jag andas ut lite granna. Jobbigt! Nu ska jag t ex kolla vad för symtom diabetes har. Förut var det magkatarr och magsår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0