Kompissnack

Alltså, fan! Har lika ont idag i benen:/ Faktum är att det har spridit sig! Har lite ont i vaderna nu också, kanske för att jag försöker anstränga låren så lite som möjligt så att jag har överanstängt vaderna istället... Blir ingen träning för mig ikväll. Inte ens en liten promenad kan jag bege mig ut på. Det suger! Känner mig väldigt stor, och äcklig idag. Inte kul.

Var på Saco-mässa idag. Spankulerade runt bland montrarna lite och tog en massa papper om olika universitet osv. Skulle behövt snacka med dem i montrarna men vågade inte, för jag är så feg/blyg. Träffade ett par gamla kompisar från högstadiet där, blev en lite jobbig men ändå en ganska smärfri konversation. De sa något om att jag kunde höra av mig om jag ville gå ut, "du brukar ju ändå säga neeej och att du inte orkar hela tiden, men hör av dig!". Tror de har frågat två gånger de senaste månaderna. Eller kanske tre. En gång följde jag med, de andra en eller två gångerna sa jag nej.

Såg sedan en annan kompis från högstadiet där på mässan också. En kompis som jag verkligen tycker att det är synd att jag inte har någon kontakt med längre för hon och jag är ganska så lika. Vi båda har mått väldigt dåligt. Vi båda har/haft äs. Träffade henne senast någon gång innan sommaren, då hade hon gått upp i vikt. Mycket. Hon berättade hur mycket hon hade varit upp på, det var BMI 26 ungefär. Herregud tänkte jag. Hon sa att hon inte tyckte att det syntes så mycket och jag höll med. Men för mig själv tänkte jag att jo, herregud vad det syns! Då berättade hon att hon hade försökt att äta bättre de senaste veckorna och att hon hade gått ner några kilon.

Nu har hon nog gått ner ganska många kilon. Såg henne bara lite snabbt och hon såg inte mig, men hennes ben såg smala ut i alla fall. Då kände jag verkligen att "Nä nu ger jag upp och börjar svälta igen och försöker gå ner en massa". Kan hon kan jag. Men försökte slå bort den tanken och tror att jag lyckades ganska bra för när jag kom hem åt jag ett vanligt mellis i alla fall.

Har faktiskt tänkt hur att jag ska kontakta mina gamla kompisar varje helg och fråga om de vill hitta på något, men sen kommer jag på mig själv på måndag morgon att jag inte har kontaktakt mina kompisar den här veckan heller. Vill så gärna få tillbaka kontakten med dem igen. Kommer tänka imorn också att jag ska smsa dem men jag tvivlar på att jag kommer göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0