Telefonfobi

Vet ni, jag hatar att jag hatar att prata i telefon. Jag måste ha telefonångest eller något. Ligger min mobil i fickan och börjar vibrera väntar jag spänt på om den ska fortsätta vibrera som den gör om någon ringer. Men när den slutar vibrera efter två vibrationer blir jag alltid lika lättad. Skulle någon ringa blir jag jättenervös, vet inte vad jag ska säga...

Jag har inte ringt någon på hur länge som helst om man bortser från dem i min familj, de kan jag iaf ringa. Eller jo. Ringde ju några djuraffärer och dagis någon gång i februari tror jag för att fråga om sommarjobb. Men det var nog senaste gången jag ringde någon... Om jag behöver kontakta någon tandläkare eller vad som helst för att fråga något gör jag det bara om det står en mejladress som man kan mejla till. Står det bara ring: xx-xxxxxx så skiter jag i det. Hur viktigt det än är.

O min mamma beställer fortfarande tandläkartider och frisörstider. Pinsamt. Jag är 18 år och klarar inte att att beställa en jävla tandläkartid!!!

Detta påminner mig om när jag och mina kompisar kom in på ämnet hur många dagar vår samtalslista sträcker sig. Jag har inte samma märke på min mobil som deras så jag vet inte om vår samtalslista är likadan, sen vet jag inte heller om de bara kollade på nummer de hade ringt upp. Men i alla fall, en av mina kompisars samtalslista sträckte sig i drygt 2 veckor. En i nån månad. Min sträcker sig i över 1½ år (16 samtal som jag har ringt). Men det sa jag ju inte såklart.
Eller nä det är mer än 16 samtal, men till 16 personer! Låter lite bättre iaf att jag har ringt kanske max 25 gånger på min telefon det senaste 1½ året.

Hatar denna telefonfobi, snart kommer jag inte kunna ringa någonalls om jag inte tar tag i det!! Men jag orkar helt enkelt inte:(


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Usch ogillar också starkt att prata i telefon.. iaf att ringa upp tex praktikplats..



SV; Ipren is the shit;) fast inte så bra att alltid ta det vid träningsvärk.. men ibland får man!



kram

2010-11-04 @ 16:15:37
URL: http://thinspiration.bloggspace.se
Postat av: c

jag har inte svarat i hemtelefonen på flera år..och om jag inte känner igen numret på mobilen så svarar jag inte där heller. jag är 20 och mamma o pappa ringer fortfarande nästan alla samtal åt mig. fjant jag är. men jag är stolt över mig själv för den här veckan har jag ringt både bilskolan och ungdomsmottagningen själv :)

2010-11-06 @ 11:28:18
URL: http://barasexkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0