En ekvation som inte går ihop

Idag är det två saker som har varit omöjliga att smälta för mig! Det är irriterande men nu ska ni få höra!

Omöjlig sak att smäta 1: att K-F på Biggest Loser Sverige igår gick ner hela 9,1 kg på en vecka!! Är fortfarande i choktillstånd! Kan ni fatta?! Visst, om det vore första veckan är det ju ändå förståligt. Man går alltid ner mycket de första dagarna/första veckan (jag iaf). Men minus 9,1 kg på typ sjunde (?) veckan. Amazing!

Omöjlig sak att smäta 2: att min kompis väger 58 kg och ändå är hon väldigt smal!! Hon är någon cm kortare än vad jag är och väger just nu bara 1,5 kg mindre än mig. Helt otroligt att hon kan väga så mycket men ändå se så smal ut. Hennes ryggrad sticker ut, hennes mage är platt och hon har ett stort mellanrum mellan benen. Har aldrig riktigt fattat det där, men hon sa att hon hade gått upp några kilon på sistone och att hon förut vägde drygt 54 kg. Men ändå! Jag förstår inte ens att hon kan se så smal ut och väga 54 kg... Skulle jag gissat på hennes vikt hade jag nog gissat på knappt 50 kg. Hon väger alltså 10 kg mer än vad man skulle kunna tro att hon väger! Orättvist!!


Kommentarer
Postat av: Alexis

Angående det där med biggest looser, personer som är väldigt överviktiga kan gå ner mycket i vikt väldigt snabbt. När man ligger på normalvikt (eller undervikt) går det mycket långsammare eftersom kroppen har mycket mindre att "ta av" ( = bli av med) ^_^

2010-10-26 @ 23:59:33
URL: http://alexisforqueen.blogg.se/
Postat av: Anotherana

Min syster väger 54 kilo vilket är ungefär 10 kilo mer än mig. Ändå är hon jättesmal, har långa "kalvben", platt mage, små bröst, smala armar. Allt som jag vill ha. Medan jag är en tjock trädstubbe :( hon är 1 cm längre än mig bara.

2010-11-06 @ 13:33:57
URL: http://anotherana.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0