Studentskiva vadå?


En förvurrad Anonym undrar...

Får jag bara fråga... vad är studentskiva för något? Jag har försökt läsa på internet men kommer inte fram till något. Jag bor inte i Sverige och här har vi ingen studentskiva när vi går ut gymnasiet. Har varenda elev en egen studentskiva så kommer alla klasskompisar dit eller är det för släkten? Fattar ingenting xD

Svar: Studentskiva är något som klassen tillsammans ordnar. Skivan hålls på en klubb och går till så att man först käkar en middag som serveras och sedan börjar partyt^^ Alla i klassen äter middagen samt att man kan bjuda in personer att ha med sig på middagen såsom syskon, förälrar, kompisar, pojkvänner osv. Sedan efter middagen är det eftersläpp! Till eftersläppet har man bjudit in kompisar, pojkvänner, syskon osv som är över 18 år. Det är på eftersläppet själva "partyt" är alltså då man dansar, snackar, dricker osv. Typ så. Hoppas du förstod, jag brukar inte vara så bra på att förklara;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Aha, tack så mycket! Nu fattar jag mer =)

2011-04-21 @ 17:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0