Svar på en liten fråga:)

Anonym undrar...

Är det så att du har slutat väga dig varje vecka eller skriver du bara int upp siffrorna här på bloggen? Om det är så att du inte väger dig varje vecka så måste jag bara säga att gud så stark du är som motstår vågen! :D
Får du ingen ångest av att inte väga dig? Känns det inte som att din kropp växer sig stor när du just ätit något onyttigt och inte väger dig ganska snart efter det (trots att man innerst inne vet att det inte stämmer...)?
Jag vill så gärna sluta väga mig varje dag men det går inte trots att jag har försökt sluta i flera år =(

Svar: Aa, har slutat väga mig varje vecka. Senaste gången jag vägde mig var den 27 mars (kom inte ens ihåg datumet själv utan kollade upp det i bloggen!). Så de senaste månaderna har jag bara vägt mig ett par gånger!
Jo det får jag. Men jag får samtidigt ångest av att väga mig. Känns jobbigt att veta på ett sätt vad man väger och på ett sätt vill man veta. Svårt det där asså!
Nja det är mer när jag har ätit onyttigt i ett par dagar jag känner mig stor och klumpig och så, gillar inte vad jag ser i spegeln osv men inte efter någon enstaka gång jag äter onyttigt.

Det är verkligen svårt att sluta väga sig, särskilt om man har en vana att göra det. Men det är bara jobba på och försöka bryta den vanan, det går, jag lovar!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0