Vinterkräksjukan

Oh no. Min syrra hade en kompis här i onsdagskväll som skulle sova öbrt men hon var tvungen att gå hem under natten, för hon var magsjuk. Alla vet väl att vinterkräksjukan smittar väldig lätt (hennes mamma hade vinterkräksjukan) så nu är jag jätterädd att min syrra ska ha bli smittad och att hon i sin tur kommer smitta mig.

Inkubationstiden för vinterkräksjukan är 12-48 timmar. Så om jag har blivit smittad borde jag bli sjuk senast någon gång under lördagen. Jag ska till min farmor på lördag, och jag kommer ju dö om jag blir sjuk där. Så snälla, om jag ändå ska bli sjuk kan jag väl bli det nu?

Jag kommer ihåg förut när jag var så desperat efter att bli smal att jag hoppades att jag skulle bli magsjuk för att gå ner några kilo i alla fall... Sjukt egentligen. Vem vill vara magsjuk?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0