Min Harry Potter historia

Whop whop! Idag är en stor dag för idag, IDAG ska jag kolla på SISTA HP filmen, på bio, i 3D. Bäst för de som har fixat med 3D:n att det är bra effekter... O bäst för de som har gjort filmen att den är grym! Ska bli så kul att se den, men samtidigt ledsamt. Kan knappt fatta att detta är sista, sista, sista filmen! Så sorgligt att det är slut nu :(

Min HP historia började för över tio år sedan. Jag var åtta år och jag gick i tvåan. Vi skulle läsa böcker i skolan och då kommer jag ihåg att jag började läsa första Harry Potter boken. Egentligen tycker jag nu i efterhand att jag var för liten för att förstå dem tillräckligt men jag tyckte om dem i alla fall, även fast jag bland annat uttalade ungefär 90 % av alla namn fel, haha. Sedan dess har jag läst om och om alla böckerna, hur många gånger som helst. Jag vet att jag räknade alla gånger jag hade läst första boken och då har jag för mig att jag fick siffran till elva tolv sådär, sedan har jag läst den minst fyra gånger till skulle jag tro så hela 15 gånger har jag läst första boken!! Det är många gånger^^ Så har lagt ner sjukt mycket tid på att läsa om Harry Potter, kollat på Harry Potter, tänkt på Harry Potter, längtat till Harry Potter, lyssnat på Harry Potter (ljudbok)... Herregud! Vad skulle jag göra under alla timmar jag har hållt på med något HP relaterat? Jag har ingen aning.

Men jag har en sak att bekänna. Det dröjde säkert minst ett år innan jag läste sjunde och sista boken efter att den hade kommit ut. Tror att det var därför jag inte tyckte så mycket om sexan första gången jag läste den för den var svårförstådd, mörk, folk dör osv så då började jag aldrig läsa sjuan trots att den hade kommit ut för länge sedan. Tror också att det var därför att jag visste att detta var sista boken och jag ville inte att sagan skulle ta slut, men om jag inte läste sista boken så skulle aldrig sagan ta slut ju! Jag vet inte riktigt hur jag resonerade. Men sen läste jag om sexan och tyckte den var bättre så då blev jag jättesugen på att läsa sjuan så då gjorde jag det, ungefär ett år efter den hade kommit ut alltså. Och jag älskade den!

Sedan fick jag även min lillasyster att läsa alla böcker så vi har disskuterat mycket HP. Kul att jag fick henne att börja läsa dem när mina föräldrar inte lyckades med det, som de har tjatat att hon borde läsa HP... Haha!

Så ikväll tar sagan egentligen slut, men den kommer alltid finnas i mitt liv och i mitt stora hjärta.

Kommentarer
Postat av: camilla

Hoppas verkligen filmen är bra, jag ska förhoppningsvis se den nästa vecka :D



Jag minns när jag såg harry potter första gången, min kompis hade köpt den o vi skulel se den hemma hos mig, gick väl i 4-6 klass:P men jag tycket den va så tråkig så hon satt o kollade medan jag gick omkring o gjorde en massa andra saker haha^^ sen fick jag första boken också men jag kom halv vägsi nnan jag tröttnade o jag har fortfarande inte läst ngn bok:P men filmerna älskar jag dock :D den första e ju hur sööt som helst jue:P



ÅÅ e de svårt med boende?

2011-07-15 @ 18:50:39
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: litj

Oj! Jag sträck-läste sista boken två gånger rakt igenom. Liksom läste sista sidan började på första igen direkt när den kom ut. Hade aldrig lyckats vänta.



Din historia var jävligt lik min måste jag säga!

2011-07-15 @ 21:53:13
Postat av: lith

förra kommentaren var från mig!

2011-07-15 @ 21:53:43
URL: http://lith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0