Mumsigt recept

Morsning korsning! Jag har tråkigt (säg någon gång jag inte har tråkigt?!)! Kom hem från skolan för någon timme sen och då förberedde jag mitt mellis genom att blanda till en slags gröt som ska stå och svälla i kylen ett tag innan man äter den. Jag fick receptet från http://frukostera.blogg.se men kan lägga upp det här också för det var väldigt gott när jag gjorde det någon gång i förra veckan!

Här kommer den!

Du behöver...

½ banan
1 dl blåbär
1,5 dl yoghurt
1 dl havregryn

Gör så här: Mosa banan och blåbär och blanda sedan i yoghurten och havregrynen. Blanda ordentligt och ställ in i kylen en stund! När du ska äta den är det jättegott att slänga på några bananskivor plus lite hackade nötter/frön.

Ska bli gott att få ett sånt lyxig mellis som man har förberett i för väg måste jag säga^^ Men just nu känner jag mig ganska mätt, åt några (många) kakor nyss. Brukar nästan alltid göra det på måndagar, haha! Vet inte riktigt varför men det brukar bara bli så, en bra tradition tycker jag som älskar kakor!

Funderar på om jag ska cykla ner till affären innan jag äter mellis och köpa lite saker såsom bananer, avokado, te och kex. Det gör jag nog. Bara det inte börjar regna igen för då blir jag blöt. Och irriterad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0