Gott nytt år, någon?

Vad ska man göra på nyår då? Sitta hemma och ruttna med sina föräldrar? Allvarligt talat låter det mer lockande än att hänga med några av mina gamla kompisar till någon tråkig fest där man inte känner någon. Jag är ju tyvärr så himla blyg att jag inte klarar inte av att träffa nya personer. Eller jo, jag kan skaka hand och säga vad jag heter om de tar initiativet till att göra det. Inte annars. Sedan ägnar jag resten av tiden att klänga på mina kompisar och följer efter dem vart dem än går, livrädd för att bli lämnad ensam som ett cp i ett hörn. För jag skulle aldrig kunna börja kommunicera med någon främmande på en fest. Det går helt enkelt bara inte.

Vet ni, jag hatar min jävla blyghet som begränsar mitt liv till tusen typ. Finns så mycket jag vill göra men som min blyghet sätter stopp för! Hur blir man av med lite av sin blyghet för jag kan verkligen inte leva ett normalt liv med den, faktiskt.

GAAAHH!!

Kommentarer
Postat av: Lith

Har typ bara sett upp till säsong 9.



Well, jag var på samma sätt fram till typ ett år sedan. Bara fejka hela grejen, det känns fullständigt bisart och jobbigt, men det funkar. Folk ser dig som social och då tar de kontakt. Problemet löser problemet!

2010-12-29 @ 15:00:15
URL: http://lith.blogg.se/
Postat av: i.

Påminner ganska mycket om mig i nyktert tillstånd. Jag hatar också att ta kontakt med människor men jag har turen att människor tar kontakt med mig. Drick alkohol och var ej nykter (inte för full heller, sådana människor är jobbiga) så blir faktiskt allting så mycket lättare. Alla är fulla på festen (troligtvis) och då är det ingen som bryr sig om man råkar säga fel saker osv. Se inbjudande ut (kan misstolkas, haha) och var glad! Fake it till you make it! Lycka till, kram. :)

2010-12-30 @ 09:31:12
URL: http://justnotyou.webblogg.se/
Postat av: Em

Jag är lika dan. I nyktert tillstånd. Jag blir jätte rolig tydligen efter lite dricka. Pratar med alla och så. Men jag vill inte dricka. Vill inte få i mig dom kalorierna. Så är hemma

2010-12-30 @ 09:45:51
URL: http://ettnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0