Svar på fråga

Anonym undrar...

Tack för att du svarade så snabbt =) Kläderna sitter likadant och de flesta mått är exakt likadana som när jag vägde 48 kg. Min rumpa är däremot några cm större (!!!), låren ca 1 cm större och strax under bysten har det minskat med ca 1 cm. Så i stort sätt samma mått, förutom den förbannade rumpan... Jag hade hoppats på att fett skulle försvinna från lår, mage och rumpa om jag började träna mer men tydligen inte på mig :( Jag är 168cm lång om det nu har någon betydelse.
Eftersom jag har haft ätstörningar i så många år så vet jag inte om jag ser större ut nu eller inte. Enligt mig själv ser jag dubbelt större ut nu med dessa 5 kilon, men det ser ut så automatiskt för mig eftersom att vågen visar mer. Jag borde ha en våg som säger exakt hur mycket av min vikt som är vätska och muskler :b

Svar: Hm... Okej! Men du, det kanske kan vara så att du äter lite för lite så kroppen har ställt in sig på sparlåga så att den inte förbränner mer än nödvändigt? Att den förbereder sig på att få i sig ännu mindre mat än vad den får i sig nu. Så tror jag att det mycket väl skulle kunna vara. Testa att ät lite mer under en period och se vad som händer? Det är värt ett försök:) Är ju ingen expert men talar bara utifrån andras erfarenheter och mina naturvetenskapliga kunskaper!;)

Ja en sån våg skulle jag också vilja ha så man kan veta om man har fått mer muskelmassa eller bara mer fett;)

C säger...

Hej, måste först säga att du har en grymt bra blogg :) Sen till sak hade för ett tag sen en kompis som gjorde ett skolarbete och just honung, och jag fick höra att man inte ska ha de i te när man vill ha den för hjälp mot ond hals för de/dom ämnena i honungen förstörs med de varma vattnet, så om man vill ha den inverkan så de hjälper en ond hals kan man istället äta en sked rakt upp och ner eller i en fruktsallas :)

Svar: Oj, tack vad glad jag blir:D Aha... Intressant! Antar att det kanske är placebo-effekten som spökar om man tycker halsen känns bättre av honung i teet;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har testat under dessa månader att äta när kroppen är hungrig och försökt att äta i genomsnitt 1600kcal/dag. Det brukar ju många människor äta när de ska gå ner i vikt :(



Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, men jag tror jag ska testa att träna ännu mer kardio och ännu ännu mer varierat =)

2010-12-15 @ 14:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0