Med en touch av ångest

Hej, idag hände en jobbig grej. Vet inte om jag berättade det förra veckan men jag tar ju studenten iår och på vår klasskiva ska alla få en "medalj" där det står "Klassens...". Ni fattar va? Vi har kört så att hela klassen är samlad så går en ut så bestämmer hela klassen vad som ska stå på medaljen. Idag var det alltså min tur att gå ut så att de andra skulle skriva något om mig. Det var så jobbigt. För vad ska dem skriva om mig? Jag är ingen i klassen. Ingen vet något om mig knappt. Inte ens mina kompisar vet särskilt mycket om mig. Medan jag stod där ute och väntade på att de skulle komma på något att skriva om mig kom en från klassen som gick in till klassrummet och när hon öppnade dörren, var det helt tyst där inne, så det är väl som jag misstänkte, de har inget att säga om mig.

Sedan ovanpå den jobbiga grejen har jag fått ett jättestort godis/kak/sötsug! Jag dör typ. Kan inte hålla mig undan från onyttigheter! Blir så arg på mig själv. Börjar sent på tisdagar och redan på förmiddagen åt jag tre kakor innan jag skulle till skolan. Plus en jättestor frukost! Åt en omelett på två ägg med ruccola och skinka i, en knäckemacka, drygt 1 dl risgrynsgröt, 1 kopp Espressokaffe (pulver som man bara slänger ner i varmt vatten) samt tre kakor. Tog mina kroppsmått för någon dag sedan också, igår kväll tror jag det var, och jag upptäckte att de hade ökat. Ångest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0