Jag förutspår hur nyårsafton kommer bli

Har inte gjort mycket idag (igår faktiskt, klockan är efter tolv) förutom tränat och köpt lite matsaker inför nyår.

Jag ska alltså spendera nyår med familjen iår. Känns lite lagom efterblivet, men så får det bli. Fattar inte varför mamma och pappa försöker göra en sån stor grej av nyårskvällen. De har planerat att ha en fin trerättersmiddag med servetter, duk, finporslin och hela baletten. Det är ju bara vi i familjen som ska närvara, varför måste allt vara så fint och lyxigt som om vi hade en massa gäster på besök?!

Det är bara jobbigt hela grejen. Jag vet ändå hur kvällen kommer bli. Middagen kommer börja ganska bra men jag lär ha en del ångest över all mat. Sedan kommer pappa säga något elakt i slutet av middagen eftersom han har druckit alkohol vilket gör att varken jag eller min syster vill stanna vid bordet. Sedan ska vi tydligen spela TP, det kommer bara bli jobbigt eftersom pappa inte är så, vad ska man säga, klartänkt när han är full. Sedan ska vi kolla på film och ha en massa chips, popcorn, ostbågar och dipp framme. Sedan går vi ut och kollar på raketer. Sen går man och sover. Typ. Huh, jag hatar att jag fortfarande får ångest när jag hör hur mamma och pappa planerar vad vi ska äta till middag. Det får min mage att vrida sig när jag tänker på att jag ska stoppa i mig maten sedan. Huh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0