Hata är ett starkt ord

Uhh är jättetrött av någon anledning. Och irriterad! Inte kul, bara jobbigt. Hoppas att jag blir på bättre humör senare ikväll... Ska kolla på Välkommen åter tror jag på fyran klockan åtta, det är skojs. Så ska jag duscha, har inte duschat efter joggingturen, har helt enkelt inte orkat. Fy så lat jag känner mig.

Nu ska jag köra TP med familjen också, alltså med mamma, pappa och lillasyster. Pappa... Han är jag mest irriterad på. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva min relation till min pappa, skulle nog säga att jag har ett "love-hate" relationship med honom. Hatar honom fredag och lördag kväll. Älskar honom under dagen på lördagar och söndagar.
Hatar honom på fredag och lördagkvällar för att det är då han dricker. När han blir full blir han konstig & otrevlig. Säger elaka saker med mera. På lördagar och söndagar under dagen är han oftast snäll, hjälpsam och rolig. Men den bra sidan av honom väger inte alltid upp den dåliga. Bör läggas till att jag anklagar honom för att jag "utvecklade" äs i första hand eftersom han alltid sa att jag var tjock med mera. Körde min självkänsla i botten helt enkelt. Sedan är han en så sjukt lat och världens största hycklare och älskar att göra om sina problem så det låter som det är någons annans fel att problemen finns.
Så det är inte lätt! Men just nu, hatar jag honom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ush, min pappa har oxå alkoholproblem, jag vet hur hemskt det är :( Känner med dig! Ta hand om dig! <3

2011-02-26 @ 18:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0