Help me?

Hej! Är lite irriterad på mig själv idag, trots att jag anstränger mig för att försöka kontrollera mina tankar glider de iväg mot sådant som jag inte vill tänka på. Alltså mat, vikt, ångest, tränings-tankar. Jag tänker tankar som helt enkelt inte är bra för mig. Det har varit så den senaste veckan att jag har tänkt allt mer på mat och vikt igen, jättejobbigt för jag vet inte hur jag ska få det att sluta!

Jag tror förresten dessa tankar började komma tillbaka i lite starkare styrka (för de finns väl oftast där antar jag, men ganska avlägset oftast) för drygt 2 veckor sedan när jag vägde mig, 55,9 vägde jag då. Jag fick lite ångest för under de senaste månaderna har jag ökat pyttelite i vikt mellan varje gång jag har vägt mig.

Jag bestämde redan förra veckan att jag skulle väga mig idag, fredag, två dagar efter mensen tagit slut eftersom då har vattenvikten man drar på sig innan mensen försvunnit. 55,5 visade vågen idag. Jag vet inte riktigt varför jag fick ångest över det. Kanske för att jag innerst inne hade hoppats att jag inte bara skulle ha gått ner utan gått ner ännu mer med tanke på att jag har blivit väldigt hungrig mellan varje mål nu när jag jobbar om dagarna och inte kan äta när jag vill. Eller kanske kom ångesten för att jag har känt lite ångest över vikt och mat den senaste veckan, ångest på ångest kan man säga. Jag vet inte och det stör mig otroligt mycket! Men jag tror att det är en blandning av vikt/matångest plus "ångest på ångest". O jag hatar när jag känner ångest inför dessa saker för det får mig att känna mig ätstörd igen vilket jag absolut inte vill känna!! Så nu är min fråga om någon har något tips mot att ångest över mat och vikt har börjat krypa tillbaka i mitt huvud? Hur får jag bort obehagliga tankar om mat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0