Hipp hipp hurra!

Hipp hipp hurra för lilla mig som fyller hela 19 år idag! Mitt sista tonårs år! Hjälp lixom?? Vart tog tiden vägen?

Har fått flera bra saker, en staxmixer (bra eftersom jag älskar smoothies), en lite mini matberedare (bra så man kan skära/blanda till lite allt möjligt), en elvisp (bra när jag vill baka smarriga kakor), tre skålar (bra att vispa saker i)! Nu är det enda jag behöver ett kök så jag kan placera mina nya saker någonstans...

Men är så glad, man kan säga mycket om sina föräldrar, men de kan vara jäkligt bra att ha ibland. Mina föräldrar har under de två senaste dagarna hjälpt mig otroligt mycket med att försöka hitta en bostad. Jag menar, igår åkte vi ner till Linköping och gick på en visning av en lägenhet. Inte för att den kommer bli min, budet ligger redan på 480 000 kronor (startbudet var 245 000 kronor) och mina föräldrar ville inte buda mer än drygt 400 000 kronor vilket jag är ändå hur tacksam som helst för. Att de är beredda att lägga ner så mycket pengar på mig. Jag borde bli snällare mot dem alltså... Men kan inte fatta att någon vill betala EN HALV miljon för en pytte ytte liten lägenhet i Linköping lixom, hallå? Om det var Stockholm skulle jag ha lättare att förstå det. Men men... Jag hoppas att jag och mina föräldrar lyckas hitta något temporärt boende i alla fall, men hur som helst är jag super tacksam att de anstränger sig för att hjälpa mig. De är faktiskt guld värda att ha ibland föräldar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Får jag fråga om det är svårt att hitta bostad i Linköping? Är det svårt att hitta hyresbostäder eller studentbostäder också? Jag håller tummarna att jag ska bli antagen till Linköping i andra antagningen =)

2011-07-27 @ 20:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0