Förbjudna livsmedel

Varför vanar jag alltid tidigt på lördagar? I veckan när jag har sovmorgon har jag inga problem med att vakna av väckarklockan halv nio, och ibland så sent som halv tio! Men nu, på denna lördag, vaknar jag innan sju av mig själv. Så irriterande för jag vet att jag kommer gå runt och vara trött hela dagen nu! Irriterande.

Igår kväll när jag hade lite svårt att sova låg jag och tänkte på hur jag kan "gå vidare" i min tillfriskningsprocess. Jag kom fram till att jag måste börja äta vissa livsmedel som jag tidigare har förbjudit. Alltså livsmedel som jag inte har ätit på drygt 1½ år! Här är en lista på livsmedel som är förbjudna för mig just nu:

- Mjölk
- Ost
- Korv
- Fläsk/bacon
- Grädde (i mat)
- Créme fraiche (i mat, ej lätt)
- Sockerläsk
(-Juice)

Korv, bacon & fläsk tänker jag dock inte börja äta igen. Jag brukar fatiskt drömma mardrömmar om att jag äter korv, så vaknar jag smått panikslagen och är på väg upp ur sängen för att gå och försöka kräkas upp  korven men så kommer jag på att det bara var en dröm så lägger jag mig ner och sover sedan. Lite stört, jag vet.

De andra sakerna känns inte lika omöjliga, men det ger mig ändå ångest över att börja äta dessa livsmedel igen. Men va fan, så farligt kan det väl inte vara att lägga en ostskiva på mackan och bara äta den?! Joo... Faktiskt så kan det va det.

Men ska försöka beta av listan lite granna nu en tid framöver. Igår hade jag chansen att testa att äta en gräddsås för första gången på 1½ år men jag tog den inte, kunde inte. Får fan kämpa på lite nu! Kom igen Izza!

Kommentarer
Postat av: camilla

Det låter bra att försöka börja utmana igen :D tillslut kommer du inse att de livsmedlena inte gör den minsta skillnad. men jag har också saker jag inte klarat äta än men man får beta av dem en efter en :)



ha en bra dag

2011-03-21 @ 12:00:35
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0