You got to learn to listen

Gah! Blir så irriterad på mig själv. Skulle fixa mellis nu för några minuter sen, tänkte att jag kunde ta resterna från min lunch som bestod av tonfisk och majs. Sedan tog jag fram ett knäckebröd och la smör och kalkon på den och skalade en clementin. Sen kom jag på att det är ju alldeles för mycket. Det hade varit lagom om jag hade ätit lite frukost och knappt ingen lunch som jag gör under en skoldag men inte när jag har ätit både frukost och lunch! O nu måste jag äta upp allting också. Blev lite irriterad. Får fan börja tänka efter innan jag fixar det jag ska äta.

Idag var första dagen på länge jag riktigt kände att jag inte orkar med det här, försöka äta nyttigt. Antar att viktuppgången igår påverkade mig mer än vad jag trodde. Hela morgonen och halva eftermiddagen kändes allt meningslöst och hopplöst. Men sedan kollade jag mig i spegeln under eftermiddagen och tyckte ändå jag såg nästan okej ut, att det är värt att fortsätta äta hyfsat nyttigt och träna! Så nu är den hetskänslan borta, otroligt skönt. Blev lite rädd där att jag skulle förstöra allt. För jag vet att om jag ger upp kommer det vara svårt att ta tag i det igen, det är så lätt att hamna i gamla hetsspår!:(

Kommentarer
Postat av: L

varför blir det så ofta så att man äter mer än man planerat? Fast än att man verkligen inte vill eller behöver?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0