Smileysar eller icke smileysar, det är frågan

Mina kompisar och jag pratade lite om idag hurvida man behöver skriva smileys i varenda sms eller inte man skickar. Alla var överrens: Ja, klart man skickar smilear så den andra förstår vilket "humör" man är på. Alla var överrens om att sms kan se tråkiga/otrevliga ut utan smileyar. Så säger en av mina kompisar:
- Ja, jag sätter alltid till en smilies när jag smsar!
Kul, tänker jag. För varenda gång jag har smsat henne har hon nästan aldrig använt smilisar, och när jag sa att jag var sjuk och inte kunde komma till skolan fick jag ett "Okej" till svar. Utan smileysar. Vilken jävla kompis man har. Är jag den enda hon inte tycker är värd att slösa smileysar på?

Jag vet att jag är töntig men jag blev arg/besviken/förbannad/sårad. Vet inte riktigt hur jag kände mig efter hon hade sagt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0