För att bli frisk...

Känner att jag står och stampar på samma ställe just nu, och har gjort det i flera veckor! Egentligen borde det vara dags att avancera sig och försöka gå vidare med nya utmaningar.

Saker jag måste försöka sluta med är...

- Läsa äsbloggar (varför gör jag det fortfarande?)
- Kolla kaloriinnehåll på livsmedel
- Alltid välja det livsmedel som innehåller minst kalorier/fett
- Utesluta mat som jag får ångest av

Saker som jag måste försöka göra är...

- Äta mer mat till lunch i skolan
- Träna på att äta ute med folk
- Inte känna lite panik om jag får reda på att det ska serveras något onyttigt till middag

Att jag fortfarande läser äsbloggar är ju skamligt, det visar ju bara att jag inte riktigt är beredd att satsa 100 % på att bli frisk! Men bloggarna jag läser har jag följt så länge så vill ju veta hur dem personerna mår och vad dem tänker på osv!

Men får fan kämpa på lite nu, jag vill ju bli frisk! För jag är inte frisk än, verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man borde bestämma sig en gång för alla att skita i varje äsblogg och lova sig själv att aldrig mer besöka dem. Men det är inte så enkelt som det låter, tycker jag åtminstone. Jag ska, inom en riktigt snart framtid, försöka lämna bort alla äsbloggar - hoppas du också gör det! =)



Har du funderat på att söka hjälp för att bli helt frisk? Vilken hjälp har du i så fall funderat på?

2011-02-16 @ 21:30:12
Postat av: Alexis

Det är ju skillnad på att läsa äs-bloggar för att hämta inspiration eller att göra det för att läsa om ett livsöde, det kan vara någonting att tänka på. Alltså, vad ger bloggarna dig?



Kramar

2011-02-17 @ 16:24:59
URL: http://simplicities.blogg.se/
Postat av: Jacobrebecca

Fabulous site. Keep it up ,best regards and shalom to all of you

2011-06-30 @ 08:40:58
URL: http://jacobrebecca.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0