Plupp

Tjena människor! Idag efter skolan träffade jag mamman och barnet som jag kanske ska passa, det gick faktiskt bra:) Mamman tyckte om mig, jag tyckte om mamman, jag tyckte om barnet, barnet tyckte om mig! Så jag hoppas att det går bra, hon skulle kontakta mig så jag hoppas att hon gör det snart. Hon sa ju förut att hon skulle kontakta mig efter jul, och det gjorde hon... Men slutet av januari är väldigt långt efter jul enligt mig men men.

Min pappa åkte bort idag, han skulle till Island med jobbet så då blir i familjen (mamma, syster, syster) lite busiga av någon anledning, mamma och systrar skulle äta både godis och sen semla senare ikväll. Jag äter lite godis nu, har lite ångest men försöker mota bort den. Har ju ätit godis redan den här veckan så känns lite jobbigt om jag ska äta det 3 dagar (onsdag, torsdag, lördag) denna vecka! Men vadå, om det bara är en vecka gör det ju inget. Men grejen med mig är att om jag tillåter mig själv att äta mycket godis en vecka brukar jag ha svårt att sluta så blir det lätt att jag äter lika mycket nästa och nästa tills jag ökar på mängden. Men bara för att det brukade bli så förut betyder det ju inte att det kommer bli så nu, eller hur?!

Kommentarer
Postat av: Marine

Nej precis. Som en vis man vid namn Buddah sa, "vad du är börjar i dina tankar". Tankens kraft är så mycket större än vad vi tror. Hela våra liv är styrda av våra tankar. Om du tänker, tror och bestämmer att det inte kommer att blir så denna gång - så kommer det inte bli så.



Det kan ta tid och mycket energi, men vi människor kan faktiskt bli precis vilka vi vill. Kämpa på! :)

2011-02-03 @ 21:09:16
URL: http://marinesummer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0