Vaknat på fel sida?

Av någon anledning är jag sjukt irriterad idag, på allt och på alla! Vet inte varför. Vaknade pigg och utvilad fem min innan klockan ringde. Hade en bra morgon, åt en rejäl frukost och lyssnade på lite bra musik. Men sen gick något fel, och jag vet inte vad. Det började nog när mina kompisar diskuterade fysikprovet vi hade i fredags. De diskuterade en fråga som jag vet svarade helt galet på, och när de diskuterade om hur dem hade löst den tänkte jag bara: "Fan, det är ju klart att man skulle gjort så".

Kul att jag har gjort heeelt fel på den och inte ens kan få något poäng på den frågan:( Det blev jag sjukt irriterad på och kunde inte släppa det.

Sen blev jag irriterad på min kompis, som efter vår sista lektionen frågade vår handledare en grej om projektarbetet utan att kolla med mig först. Hallå, jag kunde ha svarat på din fråga. Det gjorde mig också irriterad.

Hon är min "närmsta" kompis i skolan, vi är verkligen inte nära kompisar. Hon vet ingenting om mig, jag vet nog lite mer om henne. Hon vet inte vad mina syskon heter, hon vet inte vad mina djur heter osv osv. En till grej som är irriterande med henne är att hon glömmer bort välidgt mycket. Vi kan disskutera t ex favoritmat eller vad som helst och sen kan vi disskutera samma sak igen efter några dagar, för hon har glömt bort att vi redan har pratat om det.
T ex en dag pratade vi om mellannamn. Jag sa vad jag hette och hon sa att det var fint, sen några dagar senare sa hon att hon tyckte att det namnet jag heter i mellannamn är fult och att hon bara känner elaka personer som heter så. Kul, för några dagar sen tyckte du att det var fint och nu säger du att det är fult, då vet jag i alla fall vad du tycker på rikigt.
O en eftermiddag när skolan slutade försvann hon bara, fick sedan veta (var inte meningen att jag skulle få veta) att hon hade varit hos kuratorn. Det berättar man väl för sin kompis?! Jag menar, jag berättade det när jag var hos kuratorn några gånger för drygt 1½ år sen!!

Vet inte rikigt vad jag vill säga med detta inlägg, vill förmodligen bara få ur mig lite ilska. Så förlåt att jag bara vräker ur mig massa skit just nu men är så jävla irriterad. Grrr!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0