Alkoholens påverkan

Jag har uppskattat mina föräldrar enormt mycket nu de här senaste dagarna, men alltså, när min pappa har druckit, då uppskattar jag honom inte alls. Och eftersom mina föräldrar har haft semester den här veckan så har de druckit vin i princip varje kväll. Det gör att jag blir på dåligt humör för jag hatar när min pappa är alkohol påverkad. Han är otrevlig, kan säga elaka saker eller bara säger saker han helt enkelt inte skulle sagt om han inte var påverkad. Ska bli skönt nästa vecka när de börjar jobba så min pappa är som vanligt under söndag-torsdag i alla fall. Om han nu lyckas hålla sig borta från alkoholen under veckan, kan tänka mig att det är väldigt svårt att gå från att ha druckit alkhol nästan varje dag under hela hans semester som har varat i snart fyra veckor... Jag kan bara hoppas att han klarar det så varken jag eller min mamma behöver bli besvikna. Mina syskon blir inte alls störda på samma sätt som jag blir när pappa är påverkad, i alla fall inte min äldre syrra. Min yngre syrra börjar bli som mig på den här punkten allt mer, blir irriterad när pappa är påverkad....

Kommentarer
Postat av: camilla

oj men blir han så förändrad näär han dricker? dricker han mkt då?



tack min vän, det betyder mkt för mig<3

2011-07-29 @ 21:20:55
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0