Jag är en dålig människa

Jag är en dålig människa och jag kommer antagligen inte komma till himlen! O nej, jag menar inte att jag inte kommer komma till himlen för jag inte har bloggat sedan i onsdags utan för att jag gjorde en hemsk sak idag, dock inte med flit men ändå:( Jag körde nämligen över en fågel. Med cykeln. Jag ska berätta...

Jag kom där glad i hågen i nedförsbacken inte så långt ifrån jobbet, jag cyklade ganska fort eftersom det var just nedförsbacke. Så ser jag två fåglar på cykelbanan men tänker "äh de flyttar väl på sig när jag kommer närmare"! Men jag hinner komma ganska nära innan de försöker flytta på sig, med hjälp av fötterna och inte av vingarna. De försöker alltså springa undan cykeln, inte så bra tänkt av dem. Den ena lyckas springa så den hamnar i kanten av cykelbanan men den andra springer mest bara framåt. Det är inte förens jag är riktigt nära som jag inser detta (allt gick så fort) så då bromsar jag och försöker styra undan. Lönlöst. Fågeln sprattlar med vingarna och helt plötsligt ser jag den under cykeln. När jag sedan får stopp på cykeln några meter längre bort kastar jag mig av cykeln och springer gråtfärdig fram till fågeln som ligger på marken och verkar ganska chockad. Så kommer det en tant som jag säger med en gråtfärdig röst till: "Jag körde över den!". Hon petar lite på fågeln med foten som bara ligger där och tittar lite på oss och ser rädd ut men rör sig inte. Hon petar lite till. Sedan efter några fler petningar reser den sig upp och går bort lite mot vägkanten. Sedan cyklar jag vidare. Med känslan av att jag är världens elakaste person. Hur kunde jag cykla över den?! Så himla hemskt:( O jag hade sett en sådan fågel på kyrkogården för bara några dagar sen som inte flög utan bara sprang iväg när man kom nära den. Jag misstänker att det kan ha varit en måsbebis för jag har aldrig sett någon sådan fågel förut och det brukar vara en massa måsar runt om kring kyrkogården. Men riktigt dåligt samvete fick jag:( Jag hoppas verkligen att fågeln inte skadade sig alltför mycket, den kanske lyckades undvika hjulen på något mirakulöst sätt men jag tvilar på det! Stackaren...

Kommentarer
Postat av: L

Jag trodde inte att det var möjligt att köra över en fågel med cykel...Förstår att du fick dåligt samvete, men den klarade sig ju i alla fall! Att av misstag skada ett djur är typ mardrömmen. När jag var lite ville jag helst undvika att gå på ställen där man såg att det kröp myror, tänk om man trampade ihjäl någon! XD

2011-07-08 @ 23:19:45
URL: http://glitterlila.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :D.

2011-07-12 @ 23:13:09
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0