Trösta mig?

Halloj

Har inte haft en så händelserik helg tyvärr. Som  vanligt har jag varit för trött för att orka hitta på något. Har mest suttit hemma, haft tråkigt och ätit glass, kakor och godis. Det känns inget bra kan jag tala om, jag vill ut. Hitta på saker! Ha kul. Jag måste! Men jag orkar bara inte. Under hela det här skolåret har jag varit gladare än de senaste åren, glad för att mat och träning osv har gått bra. Men den glädjen börjar försvinna nu... Börjar känna mig lika orkeslös och likgiltig som när jag var inne i ätstörningen. Ingenting spelade någon roll. Lite så känns det nu. Vet inte hur jag ska få den känslan att försvinna, tips någon? Vill bara vara glad och leva livet hallå!

Känner mig också dålig idag för jag har suttit med matten i flera timmar och gjort massa uppgifter och grund och slutprov, har klarat alla proven jag skulle göra denna vecka nu förutom ett - och det känns omöjligt att klara. Men känslan att jag känner mig dålig kommer för att jag har fuskat på vart enda prov, använt miniräknare samt kollat på övningsuppgifters facit och tagit hjälp utan det. Jag gör lixom den här kursen för min egen skull så det är ju bara jag som straffas för jag fuskar och använder miniräknare. O det känns ju bra också att jag inte ens klarar av repetionsmatte utan att fuska, hur ska jag då klara av matten i höst...?? I och för sig kommer jag endast kunna koncentrera mig på den och inte jobba 8 h om dagen samt plugga, det är tur det om jag ska ha någon chans att klara av att plugga i höst...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Matten kommer att gå bra till hösten! Du kommer klara den fint! Då kan man ju alltid fråga en klasskamrat om det är något man funderar också =)

2011-07-17 @ 18:43:27
Postat av: Marine

Gör det du gjorde när du kände glädje och motivation. Kom in i de rutinerna igen, fast du inte alls känner för det. Fortsätt träna, börja träffa kompisar, gör små men nya saker. Även om det inte är kul, gör det! För med tiden KOMMER det att gå bra och så KOMMER det att kännas som förut.

2011-07-17 @ 20:36:06
URL: http://marinesummer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0