God morgon!

Halloj! Dagen igår va okej, lite tråkig men men. Vi åt först en klassisk midsommarlunch med sill och potatis och sådant, mums va gott det va!:D Hihi, jag älskar sill:P Sedan efter några (många) timmar åt vi middag, lite blandat kött som hade tillagats på grillen men jag åt bara kyckling. Till det blev det potatisgratäng med huuur mycket grädde som helst. Nästan 5 dl till en ganska liten form. Jag som inte brukar äta grädde i mat... Petade bort lite av såsen och osten som jag inte brukar äta så då gick det bra. Det jag tycker är jobbigast med att äta hos andra är att man inte vet hur de lagar mat eftersom det är inte säkert att de lagar maten på samma sätt som man gör hemma så därför kändes det skönt att vi satt och "kollade på" när de lagade mat för den där familjen har som en bardisk vid köket så sitter man där har man full uppsikt vad som händer i köket. Därför var det ändå skönt att jag visste hur maten tillagades, vilka ingridienser som var i allting och så. Ett kontrollbehov jag har som jag borde försöka träna bort...

Sedan åt vi såklart jordgubbar och till det blev det glass och maränger! Gotti! Fast jag har ätit jordgubbar varje dag i typ två veckor så det känns inte så speciellt med jordgubbar som det brukar göra, haha;)

Men det var gårdagen. Idag vet jag inte riktigt vad som händer? Lär vara ganska trött för vi kom inte hem förens två i natt... O jag vakna klockan åtta så jag har inte sovit så mycket. Men får se vad jag hittar på i alla fall!

Kommentarer
Postat av: camilla

nej fy sjutton sill är oätligt haha :P vilka sorter gillar du mest?:D

jag åt också glas och jordbuggar igår:D idag med haha..

Har du gjort ngt skoj idag?:)

2011-06-25 @ 16:16:03
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0