Kroppsnoja

God eftermiddag:) Idag har jag inte gjort så mycket hitills, har läst ut Isprinssesan, ätit lunch samt legat ute och solat lite. Sedan blev det för mycket moln så jag begav mig innåt och mot datorn istället!^^

Låg ensam ute på tomten och solade, i bikinibyxor och linne. Det är lite jobbigt att bara ligga i så lite kläder som bara trosor på benen. Känns som låren väller över bara för mycket. Men jag ska bli bättre på att inte tänka negativa tankar om mig själv! Jag lovar. För egentligen, alla är ju så himla upptagna med att tänka dåligt om sig själv och sin kropp att de över huvudtaget inte hinner med att kolla på hur andras kroppar ser ut, så varför ska man lägga ner en massa energi på något så onödigt som att oroa sig för vad andra tycker och tänker om ens kropp?

Sedan är det bara att acceptera att vi alla ser olika ut. Vissa lår går ihop när man står ihop med benen, andra gör det inte. Alla kroppar ser så himla olika ut och hur svårt det än är har jag faktiskt börjat acceptera att jag inte kan få bort fettet som sitter på mina övre lår och rumpa. För att få bort det skulle jag vara tvungen att gå ner bra många kilon till och bli underviktig, men varför skulle jag göra det? Min kropp mår bra av att väga så mycket som jag gör idag så varför ska jag ta ifrån den det? Vaför ska jag gå ner till en ohälsosam vikt bara för att mina lår ska bli mindre?

Så alltså är det bara dumt att jämföra sig med någon annan för det för dig inte gladare så sluta upp med det för det tänker jag i alla fall försöka göra! Förresten så är jag så glad för att Egoina har tagit tag i saken och startat en "kampanj" över att det är normalt att låren går ihop. Paow har ju också startat någon slags "kampanj" där hon försöker krossa idealen men jag måste säga att jag inte tycker att hon lyckas så bra, hon bryr sig för mycket om vikt och sin kropp för att jag ska kunna tro på vad hon säger om att hon vill krossa idealen, tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0