Parken Zoo

Tjena tjena:) Har varit en lång men kul dag idag! Jag, min syrra, mamma och pappa var på Parken Zoo i Eskilstuna och kollade på en massa djur. Jag som är lite djurnörd tyckte såklart det var väldigt intressant och roligt^^ Men jag blir så deprimerad när man läser på alla skyltar hur utrotningshotade många djurarter är på grund av människan:( Jag blir så arg på att regnskogen skövlas dagligen och att de stora kattdjuren jagas för pälsens skull. Sen hatar jag maktlösheten man känner inför utrotning av djur för det känns som man inget kan göra...

Sedan har jag lite ångest också över allt onyttigt jag har ätit de senaste dagarna:/ Har blivit massa godis och tårta varje dag. Och idag ganska mycket glass. Men vet ni, det här är mitt enda sommarlov jag har under denna sommar. Fem dagars ledighet, sedan börjar mitt sommarjobb som sträcker sig över hela sommaren. Ända tills terminen i Linköpning startar (om jag kommer in på min utbildning och tackar ja vill säga) så det är bara unna sig dessa dagar tycker jag! Sedan på tisdag när jobbet börjar får jag väl försöka börja tackla bort mitt sockersug!

Ikväll är jag trött och tänkte inte göra så mycket förutom att kika på film, Psalm 21 blir det. Hoppas den är bra! Sedan ska jag väl läsa lite i Isprinssesan som jag håller på med nu, lite roligt att jag läser den första boken i serien av Camilla Läckberg sist^^ Kanske inte det bästa men så blev det, haha;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0