En kommentar och allt faller

Hej! Blev väldigt sen uppdatering idag men jag tänkte faktiskt skriva ett inlägg i förmiddags men mitt internet funkade inte såklart:/ Sedan har min syrra ockuperat min dator hela dagen med att köra Sims.

Min mottagning igår gick faktiskt ganska bra. Var verkligen supertrött, när jag satt och väntade i soffan på att den första gästen skulle anlända satt jag nästan och sov. Men sedan piggnade jag till lite som tur va! Åt mat och tårta, men kunde inte äta så mycket för jag mådde lite illa:( Sedan öppnade jag presenter! Fick två fina skålar, två te koppar, en vas/ljushållare, ett tjockt ljus till den föregående presenten, en jättegullig lampa, ett armband, pengar, ett påslakan och choklad:D Blev väldigt glad för alltihopa! Men usch vad jag hatar att öppna paket innför andra, så jobbigt när alla kollar och man ska tacka för allting och säga att allt är så fint. Och även om man verkligen tycker det man får är fint och man blir jätteglad är det svårt att få det låta som man verkligen blir glad!!

Nu är äntligen allt som har med min student över, äntligen! Har haft så fruktansvärt mycket ångest över allting, själva studenten, mottagningen, flaket, presenter, vad man ska göra sedan m.m under hela året så det är grymt skönt att det är över nu! Men även om allt med som har med studenten att göra gick bra mår jag väldigt dåligt över en liten sak. Men den här grejen är lixom inpräntad för alltid då den är skriven med bläck. I min studentmössa. "Bäst i tyst" var det någon som skrev i min mössa under champagnefrukosten i tisdags. Jag vet inte vem för det står inget namn till. Men den kommentaren gör verkligen att jag mår dåligt, för jag kan ha grym ångest över att jag är så himla blyg och den kommentaren bekräftar ju verkligen att jag är tyst och blyg. Och det som stör mig jättemycket r att jag inte vet vem det är som har skrivit kommentaren! Visste jag vem som skrev den kanske jag hade kunnat lista ut syftet med kommentaren. Var syftet att skriva något snällt i med att det faktiskt stod ”bäst i…” eller var det kanske elakt menat? Jag vet inte och kommer aldrig få veta det. Men jag hatar den kommentaren! Och såklart tar jag åt mig mycket mer av en elak kommentar jämfört med tio bra. Men de där bra kommentarerna känns ändå inte som folk menar dem eftersom jag egentligen knappt känner de som har skrivit i min mössa, även fast vi har gått i samma klass i tre år.

 Får se om jag stryker över kommentaren så kanske jag glömmer att den har funnits sedan när jag tar fram mössan om några år eller så och kollar på den. För annars kommer jag alltid bli påmind om just den kommentaren varje gång jag tar fram min mössa. Men får se hur jag gör.

Nu är det dags att kolla på Du är vad du äter, väldigt spännande haha!

PS: Imorgon ska jag förresten p å Parken Zoo och kommer därför inte hinna uppdatera förens på kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0