Svarar på fråga

Fråga: Ungefär hur många km/h springer du på crosstrainern och hur gjorde du i början? Jag har köpt en crosstrainer men är helt död genast, verkligen överdöd. Har du något bra nybörjartips? (Just nu är jag på noggranna undersökningar för att jag har så problem, med magen, tarmarna och hjärtat så det bidrar förhoppnignsvis till att det inte gick att träna när jag provat)

Svar: Hm jag vet inte riktigt, brukar kolla på hur många varv i minuten man kör och inte hastighet. Har du en funktion som mäter varv/minuten på din? Jag brukar i alla fall ligga runt 56-66 varv i minuten ungefär.

Kör ganska korta pass i början med lågt motstånd är mitt tips! Sedan när du känner att det går bättre så kan du trappa upp lite:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0