Fältvecka 2011

Hej:) Idag mådde halsen min bra så lite dum som jag var spelade jag Wii i 1½ timme och hoppade runt så mycket att halsen började göra ont:( Snyft. Men har jag tur klarar jag mig utan en förkylning! Vill ju inte bli sjuk NU, ska ju på Vår ruset på tisdag!

Men nog om det. Ni vill väl veta hur jag har haft det under den här fältveckan som jag var på? Det var riktigt jobbigt ibland kan jag säga men ändå ganska slappt, gjorde lite uppgifter ute i skogen och så där. Letade bajs bland annat och kollade hur hårt betestrycket av älg var ute på något kalhygge typ^^ Det var egentligen tänkt att vi skulle skriva en stor rapport på allting vi har gjort nu idag och sen över helgen men vi fick det reducerat till att bara skriva en rapport om en grej, så skönt!! Men fortfarande jobbigt för jag har ingen aning om hur omfattande rapporten ska vara, bajs på det. Har skrivit drygt 1700 ord just nu men har som sagt ingen aning hur många ord min lärare har tänkt sig att jag ska skriva...

Men annars har jag inte gjort så mycket där borta. Sovit i tält. Var väldigt trångt, var ett jättestort tält men vi var nio pers där i så trångt vart det! O jag sov i sjukt mycket kläder!! Hade 3 strumpor (varav två tjocka strumpor), 1 par leggings, 1 par jeans, 1 par mjukisbyxor, 1 t-shirt, 2 tjocktröjor, 1 fleece, 1 jacka (med fleecefoder), mössa, vantar och halsduk! Plus att jag låg i en tjock sovsäck med en tjock filt ovanpå mig. Först då var jag lagom!
På onsdagen var den dag som var varmast och då gick några i shorts och linne, jag fattar inte att de inte frös sönder!! Jag hade lixom både leggins, jeans, mjukisbyxor, regnbyxor på benen plus t-shirt, två tjocktröjor, fleece och regnjacka på överkroppen! Sjukt.

O maten har gått bra. Var lite orolig att jag skulle vara jättehungrig hela tiden så tog med lite knäckebröd jag kunde tugga på i nödfall, men det behövdes inte för maten var bra! Hade sagt till i förväg att jag var vegetarian eftersom jag visste att det skulle antagligen bli både korv och köttbullar (äter inte det) och det var tur. Men den vegetariska maten var bra och jag anpassade mig jättebra till att äta tre stora mål och någon frukt därimellan och lite godis istället för fem lite mindre mål. Till frukost en dag åt jag lixom en hel tallrik gröt och fyra knäckebrödsskivor! Hemma skulle jag ätit en halv tallrik gröt och kanske en knäckemacka... Men så det är jag jätteglad över att det gick så bra med!

Nu har jag berättat  lite om min lilla vildmarksvecka men vill ni veta något mer är det ju bara att fråga såklart!

Denna helg är jag och mina syskon ensamna hemma. Mina föräldrar åkte till Gotland idag för mamma fick en resa dit i födelsedagspresent. Men ska mest ta det lugnt i helgen, skriva klart rapporten, koncentrera mig på att inte bli sjuk osv.

Men ha en supermysig fredag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0