Jävla Ove Sundberg-are

Åh jag blir så trött på en av mina kompisar. Hon är så snål! Alla i klassen ska ge en summa pengar till present till våra mentorer när vi tar studenten nästa vecka. Nästan alla i klassen tyckte att 100 kronor skulle gå bra att ge, förutom kanske fyra styckna, varav en av mina kompisar. Grejen är den att min kompis jobbar cirka två gånger i veckan och tjänar minst 400 kronor per gång hon jobbar. Hon har fått taga i ett sommarjobb som sträcker sig över hela sommaren. Hon får 1050 som alla andra i studiebidrag varje månad. Köper ganska sällan nya kläder vad jag vet. Lägger inte pengar på något särskilt. Ändå är hon så jävla snål att hon bara tänker ge 50 spänn till present till lärarna trots att hon lär ha mer pengar än de flesta i min klass! Detta störde jag mig så enormt mycket på. För om hon bara tänker lägga 50 vill jag ju också bara lägga 50 egentligen, för jag är också ganska snål, även om jag inte är i närheten av lika snål som henne i alla fall som det verkar nu...

Vet inte varför jag störde mig så enormt mycket på detta egentligen, är ju bara en skitsak egentligen...


Kommentarer
Postat av: e.

Ja, men det vore väl skillnad om du visste att din kompis har dåligt med pengar tex. Då skulle du kanske inte störa dig lika mycket på det.

Jag är också snål haha. Så klart att man skulle bli lite sur om typ alla lägger en hundring medan några bara lägger hälften för att dom är just snåla.

2011-05-25 @ 17:29:32
URL: http://whatifiwasthin.blogspot.com
Postat av: Victoria

Sv: Ja, det hade jag. Men han som mätte mig sa att min kropp var helt normal, för jag har ju muskler och mår allmänt bra. Men det skadar nog inte att öka fettprocenten lite, vilket är ganska svårt när man är löpare :)

2011-05-25 @ 17:40:43
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jag klarar inte heller av sådana människor, men jag har lärt mig att de flesta faktiskt är så snåla. Jag är precis tvärtom, jag ger bort min sista krona, om det gör någon annan glad. Pengar för mig har ingen betydelse, om de inte används. Låter kanske klyschigt, men det är verkligen så. Självklart ska man ha en "buffert", men det räcker. Pengar på en konto gör ingen glad, men pengar i rullning gör många glada :)



Kram

2011-05-26 @ 05:04:52
URL: http://elvirasvrld.blogspot.com
Postat av: camilla

Haha jag är också snål men när de gäller sånna grejer så tycker jag ändå att det är värt o lägga pengar, jag hade nog också blivit lite irriterad:P



ha en bra dag :)

2011-05-26 @ 10:10:19
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Anonym

förstår PRECIS vad du menar.

2011-05-27 @ 23:04:38
URL: http://nastydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0