Vår ruset 2011

God morgon:D Är ledig från skolan idag:D Så skönt. Ska plugga och köra lite Wii tror jag, sen får jag se vad jag ska göra^^

Men nu lite om Vår ruset då:) Sprang på tiden 32-33 minuter, lite längre tid än vad jag hade hoppats på men jag är ändå nöjd! Det kändes bra. Men jag ångrar lite att jag inte ansträngde mig mer för att komma förbi folk i början för då nöjde jag mig mest med att ligga på den plats i ledet där jag kom. Det var svårt att inte komma förbi folk om man inte ansträgnde sig för det var såå mycket folk! Helt packat i spåret hela vägen! Man startade i olika startgrupper beroende på hur snabbt man trodde man skulle ta sig igenom loppet och jag tog den startgruppen där man bör springa loppet på drygt 28-30 min eller något. Men det var så irriterande var att folk som hade valt att starta i min grupp ändå började efter bara 1 km!! Då blir det ju ännu svårare att ta sig förbi. Inte hade dem vett att gå i kanten heller, nej de skulle gå mitt i vägen också! Så irriterande. Men jag kom i mål helskinande och var väldigt nöjd med min insats^^ Nu hoppas jag bara att jag fortsätter springa ibland för det ska ju vara väldigt bra träning!

Sedan efter loppet gick vi och hämtade ut vår picnickorg som innehöll potatissallad, rökt lax, kalkonskivor, någon hälsofil, cider och choklad:D Plus mackor. Vi var runt tio pers från vårt sällskap så vi hade två matkorgar att smaska i oss. Jag var väldigt hungrig efter loppet så det satt fint med lite mat^^

Vår ruset igår gjorde jag även ett litet hälsotest för 100 kronor, då kollade de blodsocker, blodvärde, vikt, BMI, kroppsfett och bukomfång. Är så stolt att jag vågade göra det för att väga mig inför andra brukar/brukade vara extremt ångestframkallande för mig! Och att jag vågade väga mig trots att det inte var på morgonen! Men jag vågade. Vågade även ta ett stick i fingret vilket jag också är stolt över, haha^^ Resultatet i bildform kommer här:


Vågen visade 57,6 kg som ni ser, med kläder och vätska plus mat i magen så det stör mig inte alls att jag vägde drygt 2 kg mer än vad jag brukar. Härlig känsla! Blodsockret var ganska lågt med tanke på att jag ätit flera godisar under eftermiddagen och då gasnka i närheten på testet. Men jag är i alla fall nöjd med testresultatet även om jag hade hoppats på lite mindre fett, men 28 % fett är ju faktiskt i mitten av vad man ska ha så jag borde vara nöjd!

Men kvällen igår var faktiskt riktigt rolig, mycket roligare än vad jag trodde!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade du ett bukomfång på bara 65cm? Mätte de det 2cm under naveln? =)

Jag blir så avundsjuk. Vad jag än väger så blir inte mitt bukomfång något mindre..

2011-05-25 @ 12:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0